Noutati

23 Feb 2018

Se afla “Simona Halep Ltd.” intr-o criza de crestere?

Autor: Radu Craciun

Recunosc. Sunt un mare fan al Simonei. Din acela care isi pune ceasul sa il trezeasca in miez de noapte pentru a-i urmari meciurile. Este o sportiva grozava, un om modest si o fata fermecatoare. O combinatie atomica, nu ai cum sa-i rezisti. A muncit enorm pentru a ajunge in varf, iar familia ei este demna de admiratie si respect pentru eforturile si sacrificiile pe care le-a facut pentru Simona. Si tocmai aceste sentimente ma fac sa scriu gandurile de mai jos.

Scriam intr-o postare relativ recenta ca marea provocare a antreprenorilor din Romania (si nu numai) este sa reuseasca sa faca saltul la un nou nivel cu afacerile lor de succes. Afaceri care au fost construite ca un “one (wo)man show” al unui antreprenor inspirat si care, ulterior, au devenit afaceri de familie, au sanse mici sa isi atinga adevaratul potential continuand sa opereze in sistemul de guvernanta care le-a adus succesul in prima faza. Cu alte cuvinte, cheia unei afaceri de succes si de anvergura este recunoasterea momentului in care antreprenorul si familia acestuia si-au atins limita de competenta pentru a creste afacerea in continuare. Este momentul in care structura de guvernanta a afacerii devine din ce in ce mai importanta, momentul in care prezenta unor oameni din afara familiei, cu experienta specializata, devine extrem de importanta pentru cresterea in continuare a competitivitatii afacerii.

Mai mult, semnalam faptul ca si acesta este, probabil, unul dintre motivele pentru care atat de putine firme romanesti au o anvergura macar regionala, ca sa nu mai vorbim de una globala, si pentru care multe firme private romanesti se vand in faze incipiente in loc de a fi dezvoltate si a capata notorietate internationala. Problema este incapacitatea antreprenorilor de a schimba structura de guvernanta a afacerii, ramanand ancorati in principiul “daca am avut succes pana acum functionand asa, cu siguranta vom avea si in viitor”.

Nu cumva si “Simona Halep Ltd.” se afla intr-un astfel de moment? Simona este unul dintre putinele “produse” din Romania care se afla in top-ul mondial. A inceput ca o jucatoare de tenis talentata si muncitoare si, in mod inevitabil, succesele ei repetate au transformat-o intr-un “produs”. Este o vorba care spune: “un produs foarte bun se vinde singur”. Cam asta a fost Simona…

Dar ea merita cu mult mai mult de atat. Ea merita sa devina un brand global si sa beneficieze de toate avantajele financiare si de imagine pe care un astfel de statut le aduce. Doar ca pentru asta e nevoie de o schimbare de paradigma, e nevoie de un nou model de “guvernanta”. Spun asta pentru ca nu pot sa gasesc alta explicatie pentru cateva accidente care nu ar avea ce sa caute alaturi de un brand puternic international. Incidente care au intrigat opinia publica, ele nefiind caracteristice unor brand-uri de top din tenis.

Detalii


Ultima actualizare: 23 Februarie 2018 08:44:08